EGEN PRODUKSJON

.

torsdag 1. desember 2011

Atomos

Atomos, fugl. 
Blandet teknikk på 30x40cm lerret. Atomos er opprinnelig gresk og betyr udelelig. At det også var en filosofi, epikureismen, knytta til begrepet (Epikur, som var opptatt av atomismen), har tidligere gått meg hus forbi. Interessant å lese!


Noen av bildeelementene er først bearbeidet i PhotoShop, deretter skrevet ut og klipt. Denne typen collage kan selvfølgelig gjøres fullstendig digitalt, og jeg burde kanskje hatt med et forsøk. Hvis jeg skulle ha gjennomført noen av disse bildene bare digitalt, måtte det være Atomos, mann. Men jeg er generellt ikke veldig glad i digitalt utførte collager, for de blir ofte så striglet og ren. Alle de fantastiske effektene man får til i PhotoShop blir etterhvert litt uinteressante, men man bruker de verktøyene som er best egna til å formidle ideen. Jeg liker at mine arbeid har et håndlagd, "uperfekt"preg. Samtidig har jeg prøvd å stramme opp her og der slik at det ikke sklir helt ut.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg