EGEN PRODUKSJON

.

tirsdag 20. mars 2012

Skogens konge. Arbeidsprosessen









Nå skal temaet få hvile ei stund!

Innholdet i dette innlegget har jeg jobba med over ei tid, og jeg har lagt inn bilder etterhvert som det skjedde noen utvikling med komposisjonene. De siste bildene ligger først.

I skogen er elgen konge. Jeg har opplevd mer enn en gang å stå foran elg i skogen uten å se den, for den glir helt i ett med omgivelsene. Leggene har samme farge som stammene i lauvskogen. Jeg har vært med samboeren min på elgjakt (observatør), og han har pekt på elgen uten at jeg har greid å se den. Man må vite hva man skal se etter. Når den ligger er det visst ørene som avslører den - for et trent øye.Det er litt av denne usynligheten jeg har prøvd å få til i de første forsøkene.







Utsparing og sjablong. Fargevariasjonen i bunnen og tilfeldig trefasong gir et litt uryddig preg. Men kanskje er det akkurat det som gjør at det fungerer på et vis (De forrige utgavene ble for ryddig).
Men, kanskje litt brutal fargekontrast?














Har beholdt midtpartiet og øvre del er roa ned. Sammenhengen er blitt bedre. Det er mulig at mer av øvre del kan gjøres gradvis enda hvitere oppover. Totalt sett er denne utgaven bedre, men den virker egentlig overarbeidet og litt "død".

Det er utfordrende å jobbe med begrensede farger - her får man ingenting gratis. Det er de små ting som gjør dette severdig.







Den aller første skissa for å prøve ut sjablongene, denne ga også ideen til å jobbe mer systematisk med "kamuflasjen".




Populære innlegg