EGEN PRODUKSJON

.

fredag 2. mars 2012

Synke eller stige




 Jeg har noen stueplanter i pensjon for en kompis, blant annet en orkide. Når den avblomstrer, lar jeg blomstene ligge og tørke. I de to siste bildene(også "støvets konsistens")har jeg så brukt de tørre blomstene. De passa perfekt for ideen. Å male naturtro er ikke helt i min interesse, men for å få ideen fram ble jeg nødt til å vise den sammenkrølla og visne blomsten noenlunde naturtro. Litt mer abstrahert og den ville blitt totalt fjærkre! 
 På dette tidspunktet tenkte jeg ikke på å gjøre den som en collage, men ser i ettertid at det ville vært vel så spennende.
 Rom - flate: i motsetning til støvets konsistens har jeg nå vært forsiktig med å mikse svært ulike formspråk. Det er bare sølvdråpene sammen med den røde flata som bryter med det romlige, og gir en spenning.
Har brukt lerret 40x50cm
Begge disse orkidèbildene kommer jeg nok til å jobbe mer med, men da mot mer stilisert og abstrahert uttrykk.




2 kommentarer:

  1. Åh, dette likte jeg! Veldig fint :)

    SvarSlett
  2. Takk for tilbakemelding! Det er fint at det ikke bare oppleves som skummelt eller foruroligende, som noen har nevnt!
    Fint at du er på nett igjen. Har sett i bloggen din at det er mange som har savna deg!!

    SvarSlett

Populære innlegg