EGEN PRODUKSJON

.

torsdag 24. mai 2012

Utsmykking i den gamle tannklinikken på Olsborg




Slik ser den gamle tannlegeklinikken i Målselv, Olsborg ut for tida. Det bor folk øverst og lokalene i 1. etasje er nylig blitt tatt i bruk igjen, etter at Folketannrøkta flytta til Andslimoen for noen år siden. Kommunen har ikke prioritert vedlikehold av gården og det bærer den preg av.
Hege Gjerdrum har nylig starta egen bedrift og sammen med flere andre gått sammen om et kontorfellesskap i det gamle huset. Hege driver som akupunktør, i tillegg er det bl.a et regnskapsbyrå, begravelsesbyrå og rådgiving/coaching i lokalene. Det ser ut som det kan komme enda flere inn i fellesskapet.
Jeg fryder meg over all aktivitet i nærområdet mitt, særlig med tanke på den evige sentrumsdebatten. Kommunen er langstrakt, med mange grender/sentra naturlig fordelt fra svenskegrensa og ned til havet. Næringslivet og losjebrødrene vil ha all aktivitet til Andselv, lokalavisa har vært full av skriverier og syting. Kommunen har satsa på Andselv i mange år, der står mange ledige lokaler, men folk vil tydeligvis ikke etablere seg der. Tomter som har vært satt av til næringsvirksomhet har man bygd boliger på.

Hege spurte meg om det var mulig å inngå en avtale om utsmykking av klinikken, en avtale som vi begge kunne ha nytte av. Vi ble raskt enig om at de kunne få velge bilder som skal henge der -  mot at de er til salgs hvis noen ønsker å kjøpe. De fikk velge relativt fritt, men siden kunstklubben skal ha utstilling i forbindelse med SommerMålselv, har endel nye arbeid vært unntatt.   
I venterommet ligger nå en nummerert oversikt over de 11 bildene som er hengt opp. Jeg ble litt forbauset over hvilke bilder som falt i smak, jeg hadde ikke forestilt meg at noen skulle ønske å henge opp det grønne skriket for eksempel. Tilbakemeldingen sålangt har vært god, men jeg tror ikke det er spesielt innbringende å ha slike avtaler. På den andre sida er det fint at mange får sett bildene mine, så reklameverdien er jo tilstede.



  
                      

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg