EGEN PRODUKSJON

.

søndag 2. september 2012

And breathing is wishing









Jeg fikk kjøpt noen brukte rammer fra innrammingsverkstedet jeg bruker. De er ganske brede, og jeg hadde i utgangspunktet planer om å la motivet strekke seg utover ramma. Det fungerte ikke så bra som jeg hadde tenkt og det endte med en mellomting; variasjon med bokstaver og kvalitetskontrast. Hadde det vært snakk om andre farger er det mulig det hadde gått. Teksten er uansett ment å være helt underordnet. Jeg prøvde ulike størrelser og leseretninger, og valgte til slutt store bokstaver og lot teksten løpe over begge rammene. 
Materiale ellers er tilskåret flerlags emballasjepapp som er tapetsert med lerret.
Er litt usikker på hvor mye grunning som egentlig er nødvendig når det er snakk om akrylmaling; her er grunnet lite.
Baksida ble tapetsert med papir for å hindre plata i å bøye seg.
Komposisjonen består av to bilder som ble laget samtidig. Har tenkt at de skal henge i lag. Totalstørrelsen er 63x106cm.
Teksten består av noen setninger fra et dikt av E.E.Cummings, som jeg syns passer godt til motivet (og jeg fikk en fin tittel) :

when faces called flowers float out of the ground
and breathing is wishing and wishing is having -






   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg