EGEN PRODUKSJON

.

søndag 7. oktober 2012

In a Shining City on a Hill 1




Akryl på 65x98cm kryssfinerplate. Arbeidstittel: all we have left are the bombs..

Denne gangen har jeg brukt treplate som underlag og har prøvd meg på å legge et tynt lag med transparent, farget akrylmedium over gråtoner. Brukte Goldens Regular Gel med noen dråper jernoksyd-orange (Golden fluid).
Det fungerer forsåvidt, men mediet hadde en tendens til å legge seg litt tykt der det er ujevn flate - og ga et litt urent preg. Jeg måtte gå over med en fuktig, myk driver for å fordele det jevnt og pent. Heldigvis hadde jeg tynnet blandingen en god del.
Til slutt ble det hvite lagt på. Nå får dette stå en tid før jeg foretar meg noe. Det er etpar steder at konturlinjene og hodeformene irriterer meg, men kanskje gjør det ikke noe. Jeg kunne nok ha latt konturen være adskillig bredere noen steder uten at det hadde skadet.



 Jeg er litt uvant med mer komplisert bildekomposisjon på relativt stort format. Det blir liksom ikke nok med småskisser. Derfor ble det naturlig å teste det i papir først: etter å ha tegna det hele opp og klippet fra hverandre ble de ulike elementene prøvd på plata. Tørrpastell fungerte greit, og kunne lett vaskes av igjen med vann.





1 kommentar:

  1. hei Sonja, prøver igjen her, og ja, det du foreslår er absolutt verdt å vurdere, takk

    SvarSlett

Populære innlegg