EGEN PRODUKSJON

.

lørdag 27. oktober 2012

Søndagsstillhet





Gamle linotrykk er igjen kommet fram fra lagerplassen og jeg har klippet og kopiert noen prøvetrykk. Veldig lurt å ta vare på prøvetrykkene! Trykkene var i utgangspunkt veldig symmetrisk anlagt. (det opprinnelige trykket er med på bloggsiden "tidlige arbeid").
Noen av originaltrykkene skal også brukes etter hvert, men ikke før jeg har sjekka om det lar seg gjøre å bruke noe av dette materialet på en noenlunde vettig måte. Jeg hadde ikke lyst til å ødelegge trykkene i første forsøk. Det er spennende å finne ut om de egner seg til å bli overmalt: pent utskårede sauer med rufsete malingsstrøk over. Har i dette eksempelet gjort malinga transparent med akrylmedium. Til slutt ble et transparent lag med skimmermedium lagt over det hele.
Jeg har laget en del dårlige linosnitt i min tid og blir litt oppgitt når jeg tenker på at jeg har brukt masse tid på store plater som ble ubrukelig til slutt. Jeg forstår godt de som dropper det - og beundrer de som fortsatt bruker denne arbeidskrevende trykkteknikken med flerfargetrykk. Og det fins mange som faktisk får det til!





Populære innlegg