EGEN PRODUKSJON

.

lørdag 15. desember 2012

Rundhaugmartna 1. desember




Foto: Line Foshaug

 Den første helga i desember kommer det allslags folk til Rundhaugen for å selge sine produkter, og svært mange tilskuere og kjøpelystne støtter opp om tiltaket. Det har i mange år også vært aktiviteter med snø og is i sammenheng med martnan. Dette året har Design og Håndtverksklassen fra skolen min hatt oppdraget med utsmykking av området, med snøskulpturer. Bildet er tatt under arbeid den siste uka i november (mørketid), her med scenografien til bryllup under åpen himmel.



Jeg fikk invitasjon til å ha årets kunstutstilling på Rundhaugmartnan, noe jeg selvfølgelig sa ja til.
Det sto på en kort dag, fra kl. 10 - 15. 30 på lørdag den 1. desember og jeg viste fram både nytt og gammelt. Litt dårlig foto, men viser noenlunde hvordan lokalet er.  
Dette året som så ofte før, var det skikkelig kaldt, denne gangen 10 - 15 minusgrader. Beinkaldt, men jeg forsto at det hadde vært vellykket for de fleste. For meg også.
Lokalet for utstillinga mi, et tidligere militært bygg, lå litt i bakevja i forhold til salgsbodene, men det var allikevel ganske bra besøk. Sjølve utstillinglokalet bar litt preg av lagerrom, men hadde bra belysning. Faktisk ble det såpass mye motlys at vi måtte skru ut noen lysrør. Shabby Chic, kalte en fra komiteen det. Det var ikke så veldig mange døde fluer i vinduene.... Det var litt frem og tilbake og prøving med bildene før jeg fant bra plassering for hvert enkelt av dem.
HER kan du se bilder som Troms Folkeblad har publisert.
Rundhaugmartnan har også HEIMESIDE.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg