EGEN PRODUKSJON

.

onsdag 6. februar 2013

Ved sjøen. Arbeidsprosessen








Det lysner 📍
Akryl på 50x100cm sandgrunnet lerret
Jeg har lenge gått og grubla hvordan jeg skulle komme igang med arbeidet etter inspirasjonsturen til Bjorelvnes. Jeg tenkte opprinnelig at det måtte bli noe dekorativt, og hadde lyst til å beholde noen av fargeinntrykkene fra turen.  
Man kan holde på i det uendelige med å endre form og farge, faren er at den opprinnelige ideen også forsvinner ut av vinduet....
Nå har jeg endt opp med en litt søt utgave i svekka farger. Det jeg likte her er at den grå fargen i omramminga går igjen inne i rutene. Jeg kunne ikke la være å ta med skjell og sneglehus, sjøl med faren for klisje.








Ved sjøen 📍
Akryl på 50x100cm sandgrunnet lerret.
Denne utgaven er en smule lysere i bunnen, hurtigere og røffere malt. Fargemessig er det større kontraster og formene er grovere, men jeg syns det fungerer.










Komposisjon 📍
akryl på 50x70 cm akvarellpapir.
Jeg liker rytmen og gjentagelsen. Det minner om hvordan bølgene ustanselig slår og vasker innover stranda. Tror nok at det kunne gjort seg godt i et tekstilt arbeid. 
Det er så mye gjentagelse i bildeflata at jeg var redd det skulle bli litt for ensformig. Nå i ettertid syns jeg at det er godt å se på. 















Skisse (overmalt), med et forsøk på oppdeling, ulike grader av abstraksjon, prøve på fargepalett og kvantitet.
Her var det mye å ta med videre, men det er for mange ulike ruter og jeg tror det er best med noenlunde samme abstraksjonsnivå over det hele.







fargeskisser fra inspirasjonsturen










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg