EGEN PRODUKSJON

.

søndag 10. mars 2013

In a Shining City on a Hill (2 og 3)





Akryl på 60x80cm lerret


Samme motiv med forskjellig flatebehandling og farge. Jeg måtte bare få med de blå blikkene,  som var et sentralt poeng i den første utgaven. 
Enkelte detaljer syns jeg er blitt bedre i den rødlige utgaven, andre ikke.
 Jeg har satt punktum, men det er godt mulig at begge disse utgavene blir ytterligere bearbeidet etterhvert. Kanskje det er den rødlige utgaven som skal ha en runde til, får se etterhvert som det modnes mer.
Ellers har jeg brukt billige og relativt tynne lerret, kjøpt på Europris. Det angrer jeg nå, ettersom bildene ble så bra. De vil nok vare, men er mer ømfintlig for sprekking hvis man er uheldig og gir de et spark.....  




Blanda teknikk på 60x80cm lerret.







3 kommentarer:

  1. heia Sonja, likte best nr 3 , da noe av ideen mewd motivet ble tydelig igjen, også fargemessig

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha Lise! ville ikke gjetta at det var det du likte best, men regner med at du syns de to siste er bedre enn første (som er overarbeidd). Jeg teller veldig på knappene om jeg skal overmale det en gang for alle....men det var noe med det som funka. sukk.

    SvarSlett
    Svar
    1. egentlig liker jeg det første best , men har nok aller mest sansen for skissen med de gule strekene ,den er så åpen, men det er jo ofte kvaliteten på en skisse

      Slett

Populære innlegg