EGEN PRODUKSJON

.

lørdag 25. september 2010

PLEIN AIR. Friluftsmaleri

Foto: Audhild Olaisen
Et nydelig vær, sommertemperaturer, fint lys og et entusiastisk kunstlag i arbeid på Skaland fra 17-19. 9. 2010.
Vi var 5 av lagets medlemmer som leide hytte på Skaland Motell for å kunne bruke hele lørdagen til å gjøre det vi måtte lyste: sole seg, skisse, fotografere og male! (Hilde, Solbjørg, Ellen, Audhild og meg) Og været slo til slik at vi fikk en fantastisk dag i friluft! 
Jeg reiste hjem ganske forbauset over resultatet. Forbauset, for jeg hadde ikke i forveien tenkt at steinene i fjæra skulle bli motivet. Jeg sto med ryggen til havet og malte på et vaklevorent feltstaffeli. Vann hadde jeg med i ei bøtte, og plastemballasje gjorde nytten som palett. Alt jeg trengte fikk jeg plass i ei litt stor plastveske. 
Vi har bestemt at resultatet skal bli ei fellesutstilling etter jul, der vi viser foto, tegning og maleri.


utsikt fra motell ca kl. 19.30












Berg1













gresstust













kaldt berg, varm pytt















varmt berg, kald pytt















Berg2


Noen av skissene ble malt på stedet, direkte og ganske hurtig. Den bløte penselen, sammen med min egen hang til å myke opp, gjorde at steinene og berget ble i meste laget avrundet og litt "deigaktig". Etpar av de andre kan være utgangspunkt for videre bearbeiding. Har planer om å teste ihvertfall ett av motivene i større format. Må bare manne meg opp. Størrelsen er 40x30cm




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg