EGEN PRODUKSJON

.

fredag 10. desember 2010

Anmeldelse og omtale av UTSTILLINGA, lokalaviser





"Maleri med global synsvinkel". Prisverdig at avisen tok inn anmeldelsen fra Audhild Olaisen - med store bilder! Det er god reklame! Høyre bilde ble desverre beskåret. Nye Troms hadde også en omtale av utstillinga. Jeg var temmelig nervøs før den kom i avisen, for det var en pur ung og totalt uerfaren journalist som skrev. Det er et vanskelig felt å skrive om - man skal gjerne ha noe fagterminologi inne. Men poenget med at mine malerier ikke trenger å matche sofaen er riktig nok, og hun kom fra det med æra i behold. Nye Troms tok også inn denne anmeldelsen, uten bildene (Klikk i bildet for lesbar tekst).















2 kommentarer:

  1. Hei Sonja!

    Utrolig artig å få sett på bildene dine, og ikke minst var det veldig koselig å snakke med deg under martnan!
    Du er så flink, her var det mye variert og fengende! Når jeg ser slike bilder slår det meg i enda større grad enn til vanlig hvor prega jeg er av designutdanninga mi, og hvor mye mer jeg 'designer' bilder enn uttrykker personlige ting. Jeg kan jo faktisk være nesten motsatt av deg, jeg VIL male noe som matcher sofaen til den som skal kjøpe bildet. Jeg har absolutt mye å hente på å bli mer personlig og å uttrykke egne meninger i bildene mine, men samtidig storkoser jeg meg i den sjangeren jeg opererer i også!

    Artikkelen i TF var utrolig velskrevet, og det slo meg jo etterhvert hvorfor når jeg kobla hvem Audhild er. Der trengte du ikke å frykte for manglende fagterminologi, nei :-)

    Det er bra at du føler du kan stå inne for det som kom i NT også, og det trenger ikke å være et minus PR-messig for deg om ting blir litt enkelt forklart. Det er vel ikke til å komme bort i fra at mange blir litt 'skremt' av avansert terminologi og fagprat om kunst, og derfor ikke tror det er noe de har interesse av å se.

    Jeg skal absolutt følge bloggen din videre, og det er morsomt at du også følger meg! Kanskje du får noen tips - jeg blir i allefall veldig inspirert av å se andres arbeider og kanskje spesielt når det er noen jeg kjenner. Sånn ang klestrykk, som du kommenterte inne på min blogg, så anbefaler jeg deg å teste ut sånne print-ark beregnet på tekstil, på lerret. Det er spennende, om enn litt plundrete.

    Oj, det ble visst langt dette!
    Vi blogges :-)

    SvarSlett
  2. Takk for positiv tilbakemelding!
    Jeg er helt med deg i din tankegang om design og syns du har flotte ting!
    Tror dessuten at du godt kan få til høyst personlige budskap i ditt "designede" formspråk!
    Vi jobber litt forskjellig som du sier, og jeg for min del har en viss vei å gå før jeg får til det jeg prøver på i noen av bildene; et litt rått formspråk. Det blir så altfor pent...når det ikke skal være det!

    SvarSlett

Populære innlegg