EGEN PRODUKSJON

.

søndag 28. august 2011

Inspirasjonstur til Steinfjord på Senja



Kunstklubbens høsttur gikk denne gangen til Steinfjorden på Senja helga 26. - 28. august. Hvis man googler Steinfjord, står det at det bor 27 personer her. Vi tok inn på Steinfjord Havfiske, et overnattingssted nede på kaia. Det var regn og skodde da vi ankom, men det klarna heldigvis opp utpå lørdagsmorran.  
 Prisen på overnatting var rimelig og vi laget vår egen mat på kjøkkenet.Vi spiste middag utendørs på lørdag kveld, nede på kaia. Her var det satt opp flere bord og benker på kaikanten. Kvelden ble avslutta i prospektkortaktige omgivelser (rød solnedgang mellom mørke fjell som speilet seg i blikkstille sjø....)




Hele lørdagen sto vi ute ved Tungeneset og jobba, bare avbrutt av lunchen. Lyset og fargene endra seg hele tida, og jeg prøvde å jobbe i rasende fart. Heldigvis tørker akrylmaling fort. Temperaturen var perfekt, kanskje 17 - 18 grader. 




Horisont 1 (30x40cm) 
Malt tidlig på dagen. Jeg liker værskifte, med grånyanser. 








Horisont 2 (30x40cm) 
Kjente at jeg var skjelven på hånda da siste strøk på horisontlinja ble lagt. Man kan selvfølgelig bruke tape for å få rett linje, men jeg ville å ha en ørliten bue for å unngå den stive og stramme tapelinja. Så har jeg fått en hump på kjøpet. Får se om det er så irriterende at jeg må rette det opp...









Horisont3(30x40cm)










Fjell 1 (24x30cm) 
Det må være spesielt å bo under et slikt fjell! Stort fjell og lite hus er et svært mye brukt motiv her til lands, men artig å gjøre! Det er med andre ord en velbrukt klisjé, så man må gjøre det til sitt eget...
Her har jeg holdt meg ganske tro mot formen og proporsjonene for å bli bedre kjent med motivet, men har lekt med farge mens jeg ganske hurtig modellerte fjellet og landskapet.  







Fjell 2 (30x40cm) 
Motivet er fremdeles karakteristisk og gjenkjennelig, men er blitt et litt flatere landskapsmaleri. Også her har jeg fabulert med fargene, men samtidig prøvd å være konsekvent med hensyn til formspråk. Jeg ville prøve ut rene flater mot hverandre.







2 kommentarer:

  1. Veldig spennende! Likte utrolig godt begge horisontene : )

    SvarSlett
  2. Takk for tilbakemelding! Er glad for at du liker horisontene....

    SvarSlett

Populære innlegg