EGEN PRODUKSJON

.

mandag 7. november 2011

Dame med krukke




Rød krukke, 30x24cm.
 Har prøvd å beholde skissepreget og rene flater, ved at alle penselstrøk står. Man skal ha klaff hvis alt stemmer med første forsøk. Jeg liker formatet og den lange armen; det kan kalles armslag (i motsetning til bildet under, der det er svært trangt)! Hånda til høyre har blitt i overkant kantet og maskulin, men jeg er fornøyd med totaliteten.













Blå krukke1, 30x30cm
 Noen av ingrediensene finnes allerede i "Pandoras krukke", men her har jeg tenkt mer modellering og oppdeling av den stiliserte formen, med håret som omramming. Jeg har tatt utgangspunkt i linotrykket nederst i innlegget. Fargemessig er begge de røde maleriene nesten over the top, men det var herlig å kaste alle hemninger! Jeg prøvde samtidig å unngå at det skulle bli altfor søtt og nusselig 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg