EGEN PRODUKSJON

.

søndag 22. april 2012

Den 66. Nordnorsken






Idag dro 4 av kunstklubbens medlemmer og besøkte Nordnorsken, stilt ut i ArtSenja sine lokaler. 
En stor honnør til folka der ute som har påtatt seg arbeidet. Det kosta i år 20 kr å komme inn, og det er en overkommelig sum.
Det var noen arbeid som var fine og interessante (etter min smak). Det jeg merka meg var maleriene av Katharina Zahl Fagervik, tre tegninger av Lotte Slotterøy, og et tekstilpanel av Agnes Bakke Murud, se bildet over. Til slutt var det 6 - 9 leireflak med fototrykk av Cicilie Haaland og foto på akrylplate av Anders Jørgensen. Av deltakerne er det bare én jeg kjenner til - og det er selvfølgelig veldig hyggelig når kjentfolk er med på Nordnorsken.
Ellers var det altfor mye foto, svært kjedelig foto og video, og en god del kjedelige arbeid, etter min smak.  
Én i kunstklubben fant ingen arbeid som hun likte på Nordnorsken, derimot likte hun malerier som ArtSenja har i sin permanente utstilling. 
ArtSenja har på sin nettside lagt ut en digitalisert katalog for utstillinga, se under (kvaliteten på bildene er ikke god, men gir et inntrykk av typen arbeid og navnet på deltagerne) En kan også se websiden til DNNK for å bli mer kjent med deltagerne.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg