EGEN PRODUKSJON

.

søndag 2. desember 2012

Vår nære kulturhistorie





Jeg kom over en "assemblage" på en billigbutikk, med maritimt tema og med ramme og glass. Der og da fikk jeg ideen med å finne på et eller annet lurt med kassen. Innholdet tok jeg ut og dermed kunne kassen tapetseres. Limpistolen gjorde den øvrige jobben.

Da jeg gjennomgikk lageret med leker for å sortere det som kunne kastes og det som skulle tas vare på, fant jeg disse små figurene. Det er noen år siden de var i bruk, og det er også ei stund siden denne leketøys - assemblagen ble laget.  I bunken med  tegneseriehefter fant jeg heftet med Toxic Crusaders. De vitner om miljøbølgen vi hadde på slutten av 80 - tallet og begynnelsen av 90 - tallet. Dette konseptet er nok hel-amerikansk vil jeg tro. 
Det som kanskje var typisk på denne tida var at det begynte å komme svært mye leker som  følgeprodukter. Det var nå man oppdaget at Barne - TV og leketøysindustri kunne kombineres og gi profitt. Her har vi både en tegneserie og leketøysfigurer. Jeg er ikke sikker på om rekvisittene som hører til fulgte med figurene eller om det kom i ettertid. 

 Med dette ønsker jeg mine lesere en riktig GOD førjulstid!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg