EGEN PRODUKSJON

.

lørdag 7. februar 2015

Skyggeside




Dette prosjektet går tregt, jeg kommer ikke ordentlig i gang. Planen begynner å ta form, men resultatene lar vente på seg. Nå viser jeg her ett famlende forsøk, som er gjort for å prøve ut formspråket.  



Jeg har liggende en håndfull døde bier, eller humler. Jeg fant de i et vindu på Trollhaugen, da vi hadde vårrengjøring. Et av de ytterste  glassene har et hull, og de lå der mellom glassene, på rekke og rad.

Det jeg nå skal prøve å finne ut av, er hvor abstrahert/stilisert figurene kan være, og hvordan flatebehandlinga skal gjennomføres. Det er ikke lett å tegne humler med kull, det er også under utprøving; de blanke vingene mot den dunete kroppen. Og så alt det svarte som er hodet! Man skal ha godt syn ihvertfall.
Nå må jeg også ta en avgjørelse om elementene kan beskjæres slik jeg har gjort her, eller om alt bør samles innafor bildeflata. Denne tegninga er gjort på akvarellpapir ( ca.50x70cm), som jeg foretrekker til denne typen tegning.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg